Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Wszystkie te symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.