Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Posiadanie własnej strony online wymaga jej skutecznego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na portal, kiedy nasze działania wywołują złamanie reguł prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla witryny online?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy sposób kary, który może dotknąć stronę internetową. Oznacza on całkowite usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie komplikuje prowadzenie firmy. Po zablokowaniu portalu liczba naszych gości błyskawicznie spadnie, gdyż 90% internautów posługuje się Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach przeglądania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Istnieją filtry ręczne – ustawiane wprost przez pracowników Google a także algorytmiczne, które zakładane są mechanicznie przez specjalne systemy.

Jak dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za używanie przesadnej ilości odnośników przekierowujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google musimy najpierw zgłębić jego podłoże. Pamiętajmy, żeby przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo rozprawi się z filtrem. Proces może jednak ciągnąć się do pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.