Dowiedz się, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie Krakow
Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– miasto (np. “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Wilda”)
– kraj (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do osób zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest preferowania także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na promocję i nie może rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki stosownemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, że rośnie tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– smartfon Huawei Y7 biały,
– buty Adidas V racer czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, koncert popularnego zespołu czy Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]