Często obraz znaczy więcej niż tysiąc słów – to słynne wszystkim przysłowie. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat stosuje wizualne środki przekazu. Na początku były to zaledwie fotografie, jednakże razem z postępem techniki i wzrostem dostępu do kina, a potem telewizji i internetu, powoli zastąpiły je filmy. Obecnie klipy są jednym z filarów każdej kampanii – bez względu na to, czy chodzi o budowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę jakiegoś produktu. Tak obszerne wykorzystanie filmów promocyjnych umożliwia głównie różnorodność ich form, między którymi bez trudu można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Produkcja filmów – jak instytucje publiczne i firmy stosują je do promocji?
Najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się przydatne podczas promocji marki są spoty reklamowe. Doskonale znamy je z ekranów telewizorów, lecz ostatnimi czasy ważnym kanałem ich rozpowszechniania stał się również internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych czy też YouTube, poza tym powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w tramwajach i autobusach. Wypada powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są znaczącym elementem strategii tworzenia pożądanego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników oraz klientów. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również inne podmioty – m.in. te parające się reklamą miast lub regionów, fundacji czy organizacji pożytku publicznego. To narzędzie nadające się znakomicie do ukazania powabu konkretnego miejsca, zaawansowania wszelkiego rodzaju inwestycji (np. budowy biurowców czy dróg) lub informacji o działaniach mających za zadanie pomoc potrzebującym. Pokrewnym typem są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z wielorakich imprez branżowych.
Filmy promocyjne – komu zlecić ich wykonanie?
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła przewidywane wyniki, powinny one prezentować sobą wysoką jakość. Zatem produkcję filmów należy zlecić sprawdzonej, profesjonalnej firmie. O poziomie usług świadczonych przez konkretne studio sporo powie nam jego portfolio. Równie ważne jest też to, z jakiego ekwipunku ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na realizację atrakcyjnych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezastąpionych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.