O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są karą nakładaną na strony internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google zasad dla webmasterów. Spotkać możemy dwa rodzaje kar – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Może się zdarzyć, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień w zupełności są usuwane z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Zdecydowanie zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Niezawodnym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest stosowanie się do zasad, wyznaczonych przez Google.