Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Zajrzyj na seo4.net, żeby dowiedzieć się więcej o ofercie firm SEO

Firmy i właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie starań samemu. Nie dysponując rozeznaniem w tematyce SEO i nie śledząc każdego dnia doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno działać dobrze i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w pracują tam również eksperci od content marketingu, projektowania graficznego, kodowania oraz kampanii Google Ads, którzy służą merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Dobra firma SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę podczas szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż ma ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają zakładkę z prezentacją tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi zadaniami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na nadchodzące tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Inny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o kluczowych dla klienta produktach albo usługach, które chciałby wypromować.

Co o firmie SEO świadczy system rozliczenia jaki proponuje?

Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które proponują typ współpracy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty za pomocą łamania zasad określonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych klientowi, więc sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by opracować dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie przedstawione w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są znacznie niższe.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]